16 Şubat 2015 Pazartesi

Vestel Venus ile Android Uygulama Geliştirme

Vestel Venus telefonlar piyasada, ancak uygulama geliştirme için bazı eksikleri var. Çünkü henüz yeterince tanınmıyor. USB kablosunu bağladığınızda debug tool tarafından cihazınızın görüntülenebilmesi için öncelikle tanıtmanız gerekiyor. Burda bunun için neler yapmanız gerektiğini bulabilirsiniz.


Öncelikle aşağıdaki dosyayı bulup edit diyorsunuz:

C:\Users\myusername\.android\adb_usb.ini

Şu üç satırı bu dosyaya ekliyorsunuz, ve kaydedip kapatıyorsunuz:

0X2207
0x0a16
0x1e0e

Açıkçası bunlardan sadece bir tanesi Venus için yeterli, diğer ikisi başka cihazların, Ama hangisi bilmiyorum, deneyip bulursanız yorum olarak ekleyiniz.

Android SDK Manager'ı açıyorsunuz, "Extras" altında "Google USB Driver" yüklü mü kontrol ediyorsunuz, yüklü değilse yüklüyorsunuz.

Device Manager'ı açıyorsunuz, Update Driver Software diyorsunuz. "Browse My Computer for Driver Software" seçiyorsunuz, "Let me pick from a list of device drivers on my computer"'dan devam ediyor, have disk seçiyorsunuz. Driver için seçeceğiniz directory:
C:\sdknızın\bulundugu\yer\sdk\extras\google\usb_driver

Bu şekilde kurduktan sonra bir restart atarsanız temiz olur, ama atmadan da çalıştığını gördüm o yüzden bi deneyebilirsiniz.

Not: Aynı işlemler Vestel tabletlerle çalışmanıza da yardımcı olacaktır.


9 yorum:

  1. Merhaba,
    Öncelikle yaınızı görünce çok sevindiğimi söyleyeyim. Malesef bu konuda hiç bir yerde bilgi yok, vestel dahil.

    Ben yazdığım android uygulamalarını eclipse içinden Vestel Venus 5.5V telefon üzerinde test etmek istiyorum.

    Windows 7 kullanıyorum, telefonu usb ile pc'ye bağladığımda, (USB Hata Ayıklama etkin olduğunda) 2 tane aygıt buluyor:
    1. MTP,
    2. MTP USB Aygıtı
    ve ikisine de ünlem koyuyor.

    Sizin söylediğiniz şekilde adım adım yaptıktan sonra 1nci yani MTP aygıtını SAMSUNG Android Phone olarak tanıdı.
    Ancak 2nci yani MTP USB Aygıtı'nı tanımıyor. Bunu tanımadığı için de eclipse içinde bir device olarak görünmüyor.

    MTP USB Device tanıtmak için "MTP Driver" vb driverlar, adb usb driverlar vs yükledim olmuyor.

    Siz bunu çalıştırdığınıza göre ben bişeyi yanlış veya eksik yapıyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.

    İyi çalışmalar
    Sinan

    YanıtlaSil
  2. Samsung olarak tanımasında sıkıntı yok, bende de o şekilde olmuştu.
    Ancak mtp olarak tanımaması problemini bilemiyorum, bazı laptoplarda o sıkıntı olabilir, ben çalıştığım lenovo thinkpad'e galaxy s3'ümü bir türlü tanıtamamıştım o şekilde, ama arkadaşın bilgisayarında tanımış güzel güzel çalışmıştı. benimki hala da tanımaz.
    Tek tavsiyem tüm işlemleri baştan yapmanız, kolay gelsin.

    ps: aklıma geldi usb adaptörle de deneyebilirsiniz, bi ihtimal)

    YanıtlaSil
  3. iyi günler hiç bir yerde bulamıyorum vestel venüs telefonun imei numarasını değiştirebilmek içina acaba hangi kodları girmem gerek arama ekranına

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. telefon kaçakçılığı ile uğraşmıyorsanız ya da teknik servis çalışanı değilseniz imei numarası değiştirmek bizim yapmamız gereken bir işlem değildir.

      ama imei numarasını nasıl öğrenebilirim diyorsanız kullanmanız gereken kod:

      *#06#
      (yıldız, kare, 06, kare)

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  4. Telefonumun imei numarası klonlanmıştı. Fatura sahibi değilim telefonu 2.el olarak satın almıştım. 4 aydan fazla oldu uğraştım. 6 kasımda falan çözüm masasında yetkili ile görüştüm belgeleri gönderirken karışıklık olduğunu falan söylediler. Yani artık çok bunalmıştım. Garantisi yansada umrumda değildi valla imei değiştirip kullanayım dedim. Şimdi sizin yorumdan sonra kontrol ettim telefon numarama telefonu açmışlar. Sadece numaram ile kullanıyorum yani 4 ay sonra falan anca kullanabildim.

    Kardeşim ben vestel sekreterlerinin isimlerini ezberledim. 4 ay dile kolay telefon bir köşede tablet gibi kullanabildik bir alo demedik. Şimdi hallettim ama kafamda bir soru var hattımı değiştirsem fatura sahibi olmadğım için tekrardan ilk sahibini bulacağım yeniden adama taahhüt imzalatacağım falan.

    bence imei değiştirmek için kod falan söylenmeli kaçakçılar bunları biliyordur onlar para ile yapıyorlar biz direk müşteri grubuyuz yani bu adamlara para mı verelim

    Şu an benim problemim ben hallettim. Ama ileride belki ?? =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun, umarım bir daha aynı şekilde problem yaşamazsınız.
      Bu arada Imei numarasının değiştirilebilir olması problemleri çözmez, daha fazla problem oluştururdu. çünkü değiştireceğiniz numara bu kez bir başka telefonla çakışabilir, hem sizin hem de diğer telefonun çalışmamasını sağlardı. Bunun dışında herkes kafasına göre kod girebilir olunca yeni aldığınız numarayı da başka biri daha kullanabilir, içinden çıkılmaz bir hal alırdı.

      Sil
  5. Önceden Windows 8.1'de Vestel V5 telefonun "Google Usb sürücüsü" ile sürücüsünü yüklemiş ve telefonda Android studio

    ile uygulama geliştirmiştim.

    Fakat bugün telefonu görmedi ve "Google Usb sürücüsü" ile bile bağlanmadı.

    Ayarlar->Geliştirici seçenekleri->Usb yapılandırması kısmındaki Şarj seçeneğini aktif hale getirdiğimde Vestel v5 telefonun bağlandı.

    YanıtlaSil
  6. Ben de Vestel venüs e3 ümden flash diskten dosya almak veya aktarmak istiyorum ama olmuyor

    YanıtlaSil